För Nya Medlemmar
NAMN PÅ BREVLÅDAN
När du flyttat in i en lägenhet i Brf Åkeslund Nr1 ska du ha fått ditt namn på brevlådan och lägenhetsdörren. Och namn och telefonnummer i porttelefonen. Detta fixar styrelsen innan inflyttning.
TRIVSELVÄRDEN och VÄLKOMSTPÄRMEN
I varje port bor en trivseltvärd. Vem som är din trivselvärd kan du hitta på den inglasade anslagstavlan som finns i varje entré. Av trivselvärden ska du ha fått en pärm i vilken finns sammanställd relevant och aktuell information om föreningen. Där finns också en lista på styrelsens ledamöter, områdeskarta och regler och policyn som gäller i vår förening. Informationen i Välkomstpärmen uppdateras kontinuerligt. Några blad i din pärm har kanske ändrats? – se den aktuella Välkomstpärmen som en Pdf fil nedan. Har du frågor kan du kontakta styrelsen via mail eller genom styrelsens brevlåda i port 91.
Maiadressenär: kontakt.brfakeslundnr1@gmail.com.
NYCKLAR
Till lägenheten hör 2 lägenhetsnycklar (över- och underlås) som går till den egna lägenheten. Dessutom också en så kallad HNA-nyckel som går till vissa av förrådsdörrar och till grovsoprummet.
För inpassering till entréer, garage och förrådsutrymmen har vi programmerade nyckelbrickor. Kontakta styrelsen om du behöver aktivera din nyckelbricka till garaget.
De medlemmar som hyr plats på uteparkeringen kan kvittera ut en nyckel till motorvärmaruttaget hos Stockholm Parkering. Vi har även en s.k. laddningspool för el-bilar.
Nycklarna till våra lägenheter är spärrade och kan endast köpas hos Great Security, Abrahamsbergsvägen 2, telefon 25 00 42. Ta med aktuell avgiftsavi och legitimation. Var rädd om dina nycklar!
PORTTELEFONER nattetid
Våra porttelefoner fungerar på natten, kl. 22–06, på annat sätt än under dagen:
Den besökande måste slå den boendes hela telefonnummer på porttelefondisplayen (för att komma in) i stället för att bara trycka vid namnet på knappen »ring upp«. Det ska vara samma telefonnummer som har angetts för registrering i systemet.
Den boende gör som vanligt, svarar och trycker 5 för att öppna.
Allt detta för att slippa »busringningar« på kvällar/nätter. Viktigt att veta om t.ex. ambulans skulle komma.
TV – BREDBAND – TELEFON
I vår avgift ingår även fortsättningsvis det digitala grundutbudet från Tele2. Om något fel uppstår som gäller dig, enskild medlem, ring Tele2, 90 222
FIBERNÄT
Vår leverantör för samtliga tjänster som rör internet via fiber är Bredband2. Vid frågor maila till helpdesk@bredband2.se, eller sök svar via hemsida www.bredband2.com, eller per tfn. 0770-811 000 (helgfria vardagar 09–18, helger 10–14).
OBS! Du som har trygghetslarm bör inte använda fiberburen telefoni. Denna typ av telefoni fungerar nämligen inte vid ett eventuellt strömavbrott.
PARKERING
Både i garaget och på uteparkeringen sköts av Stockholm Parkering, telefon 772 96 00. Se mer om kostnader och parkeringsregler under fliken Om föreningen och Regler och policys.
Med lägenheten skall följa ett P-tillstånd som medger fri gästparkering i 24 timmar på platserna 101–111 samt 130–134.
Parkering på föreningens område är inte tillåten utanför markerade p-platser. Lastning och lossning får dock ske, accepterad tid är 10 minuter.
Inom vårt område gäller fartgränsen 10 km/tim. Kör försiktigt och visa hänsyn.
GEMENSAMHETSLOKALER
Gästlägenheterna Vitsippan och Blåsippan hyrs ut till medlemmar. Information om lokalerna, kostnader och bokningen finns under fliken Om föreningen och Regler och policys. Läs dokument om uthyrning av gästlägenheterna eller festlokalen. Du kan se detta även i Välkomstpärmen. Se även under fliken Fastigheten på denna hemsida.
MOTIONSLOKAL
Föreningen en egen motionslokal – gym. Man tar sig in på gymmet med nyckelbrickan som först måste aktiveras. Se mer om hur man går till väga under fliken Om föreningen och Regler och policys och dokument om gymmet. Du kan se detta även i Välkomstpärmen. Se även under fliken Fastigheten på denna hemsida.
I anslutning till gymmet finns en herr- och en dam-bastu.