Trivselaktiviteter

Föreningen har ett fleratal aktiviteter som engagerar ett stort antal av våra medlemmar

Bibliotek
Ett litet bibliotek finns i samlingslokalen Lupinen. För närvarande är det obemannat, men det går ändå bra att låna böcker. Det finns (begränsad) plats för nya böcker och en anvisning om var de ska placeras.

Boule
Boulebanan ligger mellan port 89 och Aleris Närsjukvård. Här träffas de som vill spela måndagar och onsdagar kl 15 när vädret tillåter. Inget komplicerat, det är bara att dyka upp då om du vill spela.

Bridge
Välkommen till Åkeslunds trivselbridge!
Vi spelar i Gullvivan på tisdagar kl 9.30– ca 13.00. Kontaktperson är Gunnar Jansson, tel 08 87 83 99 eller 070-314 37 67.

Hobbylokal
Vill du snickra? Eller kanske måla något? Vi har tillgång till en hobbylokal med lämplig utrustning på plan 1 i ombyggnadshuset. Kontakta styrelsen (via mail eller brevlåda i port 91) för att kvittera ut en nyckel.

Lupinen
På plan 2 (port 93) ligger en gemensamhetslokal, som kan användas av alla medlemmar. Den kan bokas för möten med max 10 personer. Bokningslista finns utanför lokalen.

I anslutning till Lupinen finns ett inglasat utrymme som tex  kan användas för omplantering av växter.

Qigong
Måndagar kl 16 i Gullvivan. Anmäl dig till Harriet Sohlman 08 25 42 25 om du vill vara med.

Seniorgympa
På måndagar och onsdagar träffas två separata gruper av seniorer och gympar tillsammans under ledning av en professionel ledare. Passen är 11.00–11.45. Seniorgymparna ber andra motionärer som nyttjar gymmet  vänligen om att ta hänsyn till att gruppträningen inte ska störas av annan träning. De som gympar individuellt eller med redskap ombes att träna på övriga tider.

Stavgång
Vill du gå ut och gå tillsammans? Promenaden tar ca en timme, med eller utan stavar.
Arrangör finns inte för närvarande – ta initiativ till detta.

Akvarellmålning
Några medlemmar träffas på måndagar 10–16 i Gullvivan och målar tillsammans. Det finns ingen ledare och inga krav; de som deltar tippsar och inspirerar varandra. Intrese kan förmedlas via föreningens mail eller brevlåda i port 91.

Bordtennis
På plan 1 i ombyggnadshuset finns ett bordtennisbord.